Zdrowa dieta chroni przed zmarszczkami


Międzynarodowe badania, których wyniki opublikowano w "Journal of the American College of Nutrition" dowodzą, że zdrowa dieta chroni przed zmarszczkami. Otóż okazuje się, że aby zachować młodość - pragnienie szczególnie wielu kobiet - niekoniecznie trzeba używać drogich kosmetyków i drakońskich kuracji. Zdrowe pożywienie zawierające dużo owoców, warzyw i tłuszczów nienasyconych potrafi równie dobrze chronić przed zmarszczkami, wzmacniając ochronę skóry przed szkodliwym działaniem słońca.
W trakcie badań naukowcy stwierdzili, że zarówno osoby jasno-, jak i ciemnowłose, które zdrowo się odżywiały, rezygnując np. z masła, czerwonego mięsa i słodyczy, były znacznie mniej podatne na powstawanie zmarszczek. Dotyczyło to zarówno mieszkańców Australii narażonych na silne działanie słońca, jak i Szwedów, gdzie promieniowanie słoneczne jest znacznie słabsze. Porównano również wpływ diety na stan skóry u osób o jasnej karnacji i włosach z mieszkańcami Grecji, gdzie przeważają ludzie o ciemnej karnacji.
Naukowcy z Monash University w Melbourne przebadali prawie 400 osób w wieku 70 lat i więcej. Ochronne działanie odpowiedniej diety potwierdzono nawet wtedy, gdy ludzie ci palili papierosy, które również stanowią jeden z czynników przyspieszających starzenie się skóry. Naukowcy uważają, że zdrowotny efekt na skórę, jaki wywiera dieta zawierająca dużo owoców, warzywa liściaste i strączkowe oraz gruboziarnisty chleb, związany jest z obecnością antyoksydantów, takich jak witaminy A, C i E, które działają ochronnie i powstrzymują starzenie się skóry. Podobny proces prawdopodobnie zachodzi przy spożywaniu oleju z oliwek.

Opracowano na podstawie Medycznej Agencji Informacyjnej


 zamknij okno